Bebasan Boso Jowo #2

Mangan timun dicampur uyah, timbang ngalamun nulis basa Jawa wae ah..

Yo idep – idep nguri – nguri kabudayan lan basa Jawa, karo nerusake postingan Bebasan Lan Sanepan Boso Jowo #1 wingi kae..

Emban cindhe emban siladan
(slendang iratan pring) : kasih / ora adil.
Maksudnya :Pilih kasih.

Embat-embat celarat (klarap) :
wong nyambut gawe kanthi ngati-ati banget .
Maksudnya : Sangat berhati – hati dalam bekerja

Emprit abuntut bedhug :
perkara sing maune sepele dadi gedhe / ngambra-
ambra.
Masalah yang tadinya sepele menjadi besar karena merembet kemana – mana

Endhas pethak ketiban
empyak : wong kang bola-bali nemu cilaka.
semakna dengan : Sudah jatuh tertimpa tangga

Enggon welut didoli udhet :
panggone wong pinter dipameri kepinteran sing ora sepirowa.
Semakna dengan menebar garam di laut

Esuk dhele sore tempe : wong
kang ora tetep atine (mencla – mencle).
Orang yang nggak punya pendirian

Gagak nganggo lar-e merak :
wong asor / wong cilik tumindak kaya wong luhur
(gedhe).
Orang biasa yang berlagak sperti orang kaya/borju karbitan

Gajah alingan suket teki : lair
lan bathine ora padha, mesthi bakal ketara .
Lain di mulut lain di hati, pasti akan ketahuan juga

Gajah perang karo gajah, kancil
mati ing tengahe : wong
gedhe sing padha pasulayan, wong cilik sing dadi korbane.
Para penguasa yang berselisih, rakyat yang jadi korban

Gawe luwangan kanggo
ngurungi luwangan : golek
utang kanggo nyaur utang .
Gali lobang tutup lobang

Gayuk-gayuk tuna, nggayuh-nggayuh luput : samubarang kang dikarepake ora bisa keturutan .
Apa yang diinginkan/dicita-citakan selalu gagal/tidak tercapai

Gliyak-gliyak tumindak, sareh
pakoleh : senajan alon-alon
anggone tumindak, nanging
bisa kaleksanan karepe .
Biar pelan asal keinginan terlaksana

Gupak pulute ora mangan
nangkane : melu rekasa
nanging ora melu ngrasakake kepenake.
Tidak makan nangka tapi kena getahnya

(n)Jagakake endhoge si blorok
njagagake barang kang durung mesthi ana lan orane .
Mengharap sesuatu yang tidak pasti

(n)Jajah desa milang kori
lelungan menyang ngendi – endi .
Berkelana ke berbagai belahan bumi

Jer basuki mawa bea :
samubarang gegayuhan mbutuhake wragat.
Segala sesuatu/keinginan perlu modal

Pitik walik sobo baskom:
………???????…hmmmm…..apa ya..??

image

nah, iki jenenge Pitik walik sobo baskom alias ingkung..heheehe..

Iklan

40 responses

  1. apik temen wangsalane

    Suka

  2. Masio aku wong jowo.. akeh kosakata anyar sing lagek tak ngerteni mas.

    Suka

    1. opo ora isin karo wong manca sing podo pinter basa Jawa nganti sing paling alus (krama hinggil).?? akeh tho londo2 sing malah pinter basa jawa, malahan ono sing dadi dhalang barangan..
      akeh wong jawa sing ora paham basane dhewe,, termasuk inyonge..

      Suka

  3. asmie iki wong jowo, tapi kok gak ngerti yen ono parikan koyo nang dhuwur kuwi yo? 🙄

    Suka

    1. lha dirimu malah lebih seneng belajar basa Ngeropah yang nggak konsisten itu ketimbang basane dhewe..hahaa..

      Suka

  4. saya baca yang bahasa Indonesianya aja,
    ora ngertos boso Jawa sayanya 🙂
    ingkungnya minta dimakan tuh.

    Suka

    1. ora ngerti boso jowo yo wis..#orapopo. yang penting kamu ngerti bahasa hatiku..e eh..bukan bukan..tapi bahasa hati orang2 yang mengasihimu.. hehee

      Suka

  5. nek melu ulangan boso jowo, awakmu entuk sepuluh iki. tambah siji meneh yo, lur : becik ketitik olo ketoro 🙂

    Suka

    1. yo mesti wae tho, Kang.! lha wong aku yo nyontek je…hehehe..

      matur nuwun tambahane…apike diganti wae..Becik sethithik olo biasa..

      Suka

  6. Ingkung e aku arepppp *ngantri nomor siji 😀

    Suka

    1. nyewilo dhewe..brutu opo endhase..?? nek swiwi wis ono sing pesen..

      Suka

      1. pupune udah dipatenkan, trus dadanya juga khusus buat daku…ra ketang turahane bocah2..haaahaaa
        *ngomong opo iki..halahg.!

        Suka

      2. Halah, wes entek ngunu ditawakne *dies

        Suka

      3. sapa ngomong..?? lha kuwi jeh wutuh…#balunge..

        e eh..terima kasih ya sudah berkenan menambah spesies pengunjung KandangBubrah, tp ngati2, nanti nginjak tlethong lho..

        Suka

      4. Wkwkwkk,… aku pamit sek pak, arep wisuh, bek’e lak ngidek tlethong

        Suka

  7. nguri-nguri basa ingkang adiluhung. sinau kawicaksanan marang basa ingkang bisa nguri-uri kawicaksanan.

    Suka

    1. leres, Mas. meniko nembe sinahu, basa jawi kulo mboten sae..ngertine ming ngoko..

      Suka

  8. bahasanya langka. aku payah banget deh soal bahasa jawa. smp skarang cuma mentok bisa di ngoko aja pol pol ngoko alus.

    Suka

    1. saya malah cuma ngerti bahasa Jawa ngoko thok.. ning ra popo, #dipikir_karo_ngeteh, wae..hehee

      Suka

  9. wah keren kang postingannya, perlu dijadikan kamus Jawa nih 🙂

    iku pithike wesmateng tah kang ? 🙄

    Suka

    1. ya pithik mateng mbak. nek jih mentah apa nek jih urip yo mabur no pithike…hehee
      pithik ingkung kui biasane dibarengke karo sego gurih ning kendurenan…

      Suka

      1. tak pikir isih mentah kang, pucet soale

        Suka

      2. pucet kuwi tandane pithike wis mati, lha nek urip mestine yo segane entek dithuthuli nooo… haahaa..

        nenggone sampeyan sana nggak ada ingkung ya..?

        Suka

  10. guru bahasa jawa ya hehe

    Suka

    1. saya itu terlalu pintar utk jadi seorang guru,mas. hahaa…
      lha wong nulis aja baru belajar kok jadi guru..kalau gurunya seperti saya teneh muridnya pada koplak semua, mas…

      Suka

  11. banyak yang saya baru tahu artinya Mas Zainal. Matur nuwun.

    Suka

    1. saya juga, masbro. banyak yang baru tahu, biasanya kalau dengar dari orang tua yg sedang ngobrol atau menasehati saya ingat2 trus saya tulis. banyak juga yg saya dapat dr membaca di internet.

      Suka

  12. Waaah harus cari kamus dulu ini mah hehe
    Euuhh itu Ayaaam…:D

    Suka

    1. hahaa…kamusnya ada disamping Teteh tuh..

      itu namanya “ingkung” Teh, biasanya kalau lagi acara selamatan/kenduri pasti ada “ingkung”…tp nggak semua orng jawa menggunakan ingkung, kebanyakan yg berasal dr Yogya atau Solo..

      Suka

  13. ora ngertos.. hahaha 😀

    Suka

    1. buka primbon..! cepaaattttt…!

      Suka

      1. hahahha… aku ora iso boso jowo… ora ngerti… 😦

        Suka

      2. podo..daku yo ora iso boso Jowo. lahire buiiyeen ning Jerman,terus sekolah dasar di Afrika, lalu lanjut di Amiriki, pindah lagi ke Inggris, China dan terakhir malah terdampar ning kene..hahaaa..mulane bahasaku lain dr yng lain..perpaduan antara asli Jawa karo Jawa malah metune Londo ireng…..

        Suka

      3. *migrain..
        hahha g ngerti mas…
        dikit.. 😀

        Suka

      4. ora ngerti yo wis..#akurapopo

        Suka

      5. wkwkwkw akurapopo… 😀

        Suka

  14. eta hayam meuni nagkring…

    Suka

    1. hahahaaa…yuk ditangkap rame2..

      Suka

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

%d blogger menyukai ini: